Door een loyaltyprogramma op te zetten kun je leden of klanten binden aan je bedrijf of organisatie. Dit begint bij het verzamelen van klantdata. Je kunt met een customer loyalty platform dat dit bedrijf biedt inzicht krijgen in je leden en hun gedrag en zo successen behalen op marketinggebied voor je bedrijf of organisatie. Op het platform kun je data van de gebruikers combineren, verzamelen en structureren. Zo krijg je inzicht in hun gedrag en kun je marketingacties inzetten.

Platform en ledenpas

Bij het platform van het loyaltyprogramma hoort een pas die het verzamelen van gegevens gemakkelijker maakt. Op het platform zie je visualisaties van de resultaten van je marketingacties. Ook biedt het ideeën voor nieuwe strategieën en inzicht voor 1-op-1 benadering. Met de digitale pas kan jouw lid of klant inloggen in jouw loyaltyprogramma. Vervolgens kiest het lid een actie en ontvangt hiervan een code via de mijn-omgeving, mail of digitale pas. Tot slot kan het lid de actie inzetten. In het loyaltyprogramma kun jij hierdoor zien welke acties succesvol zijn en welke niet.

Mijn-omgeving en profielen

Door ook gebruik te maken van marketing dashboards krijg je inzicht in alle data van je leden uit verschillende systemen. Met de mijn-omgeving kun je het loyaltyprogramma koppelen en kun je je leden vragen naar hun interesses en andere profieldetails om een beter beeld te krijgen van je leden en hierop in te kunnen spelen. Het loyaltyprogramma van dit bedrijf is succesvol en kan ook voor jouw organisatie een goede keuze zijn. Ze werken onder andere voor Stayokay hostels, NOC*NSF en MKB Rotterdam.